Welcome to my blog.You want to Follow or go back Home.
berjiwa --"
Monday, October 18, 2010 @ 7:19 AM | 0 Comment [s]

Rasanya dari kecik dok dengar istilah berjiwa besar. Macam-macam definisi berjiwa besar yang sampai ke pengetahuan kita. Ada yang memandang orang berjiwa besar tu adalah orang yang memberikan sumbangan besar kepada manusia lain, mungkin dalam bidang perubatan dan sebagainya. Ada yang memandang, orang yang berfikir untuk manusia sejagat. Ada yang memandang, orang yg berkorban untuk manusia sejagat. Dan banyak lagi definisi manusia tentang ciri orang yang berjiwa besar.
Dan apapun pandangan kita, lebih baik kita selarikan pandangan kita dengan pandangan Allah tentang ciri manusia yang berjiwa besar ni. Inilah ciri seorang berjiwa besar yang benar, dalam pandangan Allah.


Sungguh telah datang kepadamu seorang rasul dari kaummu sendiri, berat terasa olehnya penderitaan yang kamu alami, (dia) sangat menginginkan (keimanan dan keselamatan) bagimu, penyantun dan penyayang terhadap orang-orang yang beriman.
at-Taubah:128
Adakah ada ciri ini di dalam jiwa kita? 




bla bla bla bla bla dan terus bla ! bende yang saye post tuh ta dea kene mengene pon dengan tajuk yg nk diceritekan act :D saje je nk MELENGUH kan tangan yg sudah lame tak exercise :P wee . rajin kan saye ? *ta pyah cakap da tau dah :) sebenarnye disini saye ingin menjelaskan bahawa SAYA SEDANG BERJIWA DENGAN BUKU :) yeaahh ! start balik sekolah , lepas makan , lepas mandy , lepas on9 , mesti kne mengadap sume bende alah nie . knape arhh ? sebab BANYAK NOTA DAN LATIHAN YG TERTINGGAL MASE SAYE DI HOSPITAL HARI TUHH. kalau x ? huh ! soryy lah nk buat sume nie :) dok mengadap pc jelah yea . tapi tapi ta bole jugak lah buat 1 kerja dalam 1 mase . mesti kne buat 2 kerja dlam 1 mase . on9 sambil study . ramai yang kate , BOLE MASOK KEA KALAU BLAJA MCM TUH ? kesah pulah aku ? WHAT EVER I DO IT'S NOT UR BUSSINES . and now cite saye suda melalut . *macam nepal :)








*tiade ape2 motif kodd saye post nie :) weee biarkan ! nk bace , bace . ta nk bace sudah . diam ! :P


Older Post | Newer Post
Profile

Photobucket

Aishah Kamaruddin. 16.
Please. what ever i do is not you bussines.

Entry Profile Stuff Links



Tagboard